• in English

Vaimomatskuu ruokablogi

Ruokahullun päiväkirja

  • Etusivu
  • INFO
    • Vaimomatskuu
    • Evästelauseke
    • Tietosuojaseloste
  • Reseptit
    • Kaikki reseptit
    • Kasvisruuat
      • Vegaaniset reseptit
    • Merenelävät
    • Villiruoka
    • Liharuuat
    • Herkut
    • Leipomukset
    • Juomat
      • Drinkit
      • Mehut
      • Oluet
      • Smoothiet
      • Viinit
    • Makumuistot
    • Edulliset ruuat
    • Nopeat reseptit
  • Ravintolat ja baarit
  • suomeksi
  • in English

6.2.2016

Sweet Mary 390! Fat Lizard Brewing Co. 1v

Oho! Onko siitä jo vuosi, kun kävin elämäni parhaalla after workilla Espoon perukoilla? Aika lentää… onnea 1-vuotias Fat Lizard Brewing Co.!!!

Merkkipäivän kunniaksi liskomiehet ovat lanseeranneet poikkeuksellisen jännitävän tupla IPA:n – se on nimittäin maustettu maailman kalleimmalla mausteella, sahramilla. Kuinka sattuikaan, että tätäkin herkkua päädyin maistelemaan afterworkilla – ihan kuten sitä ekaakin 🙂

Tällä kertaa en kuitenkaan taivaltanut sinne ns. hornan tuuttiin, vaan ihan vain tähän Ruoholahden legendaariseen One Pint Pubiin (jep, kirjoitan tätä juttua olut nenän alla kuin mikäkin alkoholisoitunut Carrie Bradshaw... + jep, One Pint Pubissa on wifi ja sen on muistakin syistä suorastaan Helsingin paras olutbaari). Liskokiertue on parhaillaan matkalla tänne hetkeksi, jatkaakseen sitten eteenpäin Stone’sin ja Black Doorin kautta Brew Dogiin.

Suoraan asiaan sitten vaan. Tässä varsin pikainen olutarvioni: Sweet Mary 390 maistuu juuri sille, mitä tupla IPA:lta toivonkin. Humalointi on vahva mutta raikas, mutta olutta ei silti sokkona arvaisi 8,3 ABV:n vahvuiseksi …  ainakaan ennenkuin tuoppi on puolivälissä. Sahramia toivoisin maussa olevan ehkä ihan vähän enemmänkin, ahne kun olen. Sweet Mary sentään, tämä juttu saattaa olla parempi viimeistellä jossain muualla kuin täällä baarissa 😀

Hetken odottelun jälkeen ovesta tulvii tuttujen naamojen virta. Pidemmittä puheitta miehet marssivat tiskille, ja tilaavat tuopin makeaa Mariaa – hädin tuskin ehdin napata kuvan synttärisankareista, kun he jo kumoavat juomat yhdeltä seisomalta (videon tilanteesta julkaisen myöhemmin, mikäli vain osaan editoida materiaalini…).

Ennen kuin juoma alkaa vaikuttamaan herroihin (tai itseeni) liikaa, kysäisen kolme kuumaa kysymystä:

Mites tämä sahrami on tänne oikein laitettu ja missä määrin? Kyseessä on kuitenkin maailman kallein mauste!?

  • Sahrami on uutettu olueen hopbackissa samalla kuin aromihumalakin. Sitä on puoli grammaa per 20 l – mikä ei ole niin paha verrattuna aromihumalan hintaan.

Mitä humaloita on tällä kertaa käytetty?

  • Citraa ja magnumia

(hurraa, arvasin Citran, olen todistetusti kehittynyt oluen maistelijana!)

Mitäs tää 390 sitten tarkoittaa?

  • 390 on Amerikan poliisin radiokoodi ihmisen päihtymystilalle.

Kiitos haastattelusta Tuomas Koskipää 🙂

Mikäli luet juttua JUST NYT, niin tämän illan kiertueesta löytyy enemmän tietoa täältä.

Kippis ja kuitti Ruoholahdesta!

 

Aiheeseen liittyy

Kategoriassa: Löydöt, Olut, Ravintolat ja baarit, Sekalaiset jutut Avainsanoilla: Fat Lizard Brewing, Helsinki, IPA, löytö, olutbaari, One Pint Pub, sahrami

Uusimmat

  • Luomista vaille valmis – keittokirja täynnä reseptejä kasvisten ystäville
  • Löytö: vihanneskrysanteemi eli Kruunusuvikakkara + mitä siitä kokkasin
  • Shiso: resepti- ja säilöntävinkkejä feat. Suolaan säilötty shiso
  • Kongguksu eli korealaiset kylmät nuudelit soijapapuliemessä (huh hellettä)
  • Naattimunakas (syökää naatteja osa 2)

Luetuimmat

  • Syreenisokeri & syreenilikööri
    Syreenisokeri & syreenilikööri
  • Šaltibarščiai - kylmä borssikeitto liettualaisittain
    Šaltibarščiai - kylmä borssikeitto liettualaisittain
  • Syreenivodka! (Kas näin venyy syreenikausi, ja syreenikausi venyy näin)
    Syreenivodka! (Kas näin venyy syreenikausi, ja syreenikausi venyy näin)
  • Lipstikkakeitto
    Lipstikkakeitto
  • Soijamarinoidut kananmunat x 3
    Soijamarinoidut kananmunat x 3
Edellinen artikkeli: « Suklaakaarna Elviksen tyyliin
Seuraava artikkeli: Loskasta Toscanaan »

Lukijan vuorovaikutus

Kommentit

  1. Perttu sanoo

    6.2.2016 18:26

    Seuraan livenä tilanteen kehittymistä Brewdogista käsin. Kisajuomana se itsensä.

    Vastaa
    • Juulia sanoo

      6.2.2016 19:00

      Kippis sinne!

      Vastaa
  2. Rpartamies sanoo

    6.2.2016 21:40

    Aijjjaijjaijj,

    Kyllä herahti Pavlovin koirat kielelle!
    Toivottavasti sitä vielä on keskustassa missään tarjolla, kun pääsee parin tunnin sisään paikalle!!

    Vastaa
    • Juulia sanoo

      7.2.2016 19:18

      No kuinkas kävi? Hyvää kyllä oli, huh huh! Seuraamuksena tosin … esim. se, että oli tuossa jutun alussa ihan väärä linkki lipsahtanut tekstiin (nyt toki jo korjattu!). Ehkä ei enempää näitä olutraportteja suoraan paikan päältä 😀

      Vastaa

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Recipe Rating




This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ensisijainen sivupalkki

Jotta sivuston käyttö olisi sinulle sujuvaa, käytämme kumppaniemme kanssa sivustolla evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeet. Jos et hyväksy evästeitä, muuta selaimesi asetuksia. Lisätietoja evästekäytännöistä.

Hei! Olen Jella, helsinkiläinen ruokahullu. Tervetuloa blogini pariin. Löydät täältä kasvispainotteista reseptiikkaa laidasta laitaan!

Viimeisimmät artikkelit

  • Luomista vaille valmis – keittokirja täynnä reseptejä kasvisten ystäville
  • Löytö: vihanneskrysanteemi eli Kruunusuvikakkara + mitä siitä kokkasin
  • Shiso: resepti- ja säilöntävinkkejä feat. Suolaan säilötty shiso
  • Kongguksu eli korealaiset kylmät nuudelit soijapapuliemessä (huh hellettä)
  • Naattimunakas (syökää naatteja osa 2)
  • Sesonkiherkku: seesamimarinoidut valkosipulin kukkavarret

Luetuimmat

  • Syreenisokeri & syreenilikööri
    Syreenisokeri & syreenilikööri
  • Šaltibarščiai - kylmä borssikeitto liettualaisittain
    Šaltibarščiai - kylmä borssikeitto liettualaisittain
  • Syreenivodka! (Kas näin venyy syreenikausi, ja syreenikausi venyy näin)
    Syreenivodka! (Kas näin venyy syreenikausi, ja syreenikausi venyy näin)
  • Lipstikkakeitto
    Lipstikkakeitto
  • Soijamarinoidut kananmunat x 3
    Soijamarinoidut kananmunat x 3
  • Appelsiinimarmeladi viskiplöröllä:  sitrussesonki säilöön!
    Appelsiinimarmeladi viskiplöröllä: sitrussesonki säilöön!

Kategoriat

  • Löydöt
    • Makumatkat
    • Ravintolat ja baarit
  • Reseptit
    • Edulliset
    • Eväslaatikko
    • Herkut
    • Juomat
      • Drinkit
      • Mehut
      • Olut
      • Smoothiet
      • Viini
    • Kasvisruoka
      • Vegaaniset
    • Leipomukset
    • Liha
    • Makumuistot
    • Mausteet ja säilöntä
    • Merenelävät
    • Nopeat
    • Villiruoka
  • ruokakuvaus
  • Sekalaiset jutut
  • Yhteistyöt

Arkisto

Instagram

It is the season 💜💆‍♀️ #lilacseason #botanicalpic It is the season 💜💆‍♀️

#lilacseason #botanicalpickmeup #blooooms #floralfix #ofsimplethings
I've been revisiting my old hard drives in search I've been revisiting my old hard drives in search of pictures for my cookbook. Found this one (homemade "umeshu" from a few years ago) and it just fits today's mood too well to not share it!

× didn't sleep too well
× discovered mistakes in yesterday's work
× re-shot a recipe because I've somehow lost the raw files from the first shoot
× memory card decided to stop working 
× memory card started working after a long desperate moment
× new pictures are so much better than the first ones
× all pictures for the book are now taken! (Maybe? 🤜🪵 Who knows what I'll realize tomorrow! 🫠)

#drinkphotography #moodsinframe #luomistavaillevalmis
Recent tr/eats 🧹💆‍♀️ I have ALMOST arrived at my d Recent tr/eats 🧹💆‍♀️
I have ALMOST arrived at my destination of creating all the recipes, text and pics for my first cookbook and she is tired y'all!

There's still heaps to do but, it's almost the final cut down! Soon I'll be sweeping the mess under the couch for the last time and then I'll hitch a ride to the long awaited holiday (yay)!

#luomistavaillevalmis on jo ennakkotilattavissa kirja.fi - koodilla KIRJASYKSY26 saat 20 pinnaa hinnasta pois. Kirjan saa halutessaan myös nimmarilla varustettuna! 

× Grilled cheese heaven @rollingcheese.fi 
× @layersbakery.hel Franky Hoyos Coconut Pink Bourbon 🔥☕
× Toriviini @alkuviini 🌞 pussissa ihana oliiviyrtti!
× Elegantein juomani Dirty Martini @goldfish_helsinki 
× #opeonvähänväsynyt kävi eläytymässä @sofia_okkonen upeassa näyttelyssä. Tää on ehkä mun lempikuva itsestäni ja sen otti @va_nessavan !!!
× I'm on a strict 🥔🍟 diet
× First row seats @johngrantofficial gig? I can die happy now 💞
× YES
× M👀D
× @toriamos 😭❤️‍🔥
× 👍
Life lately: 🛋️👩‍💻🥵 My first cookbook is almost fi Life lately: 🛋️👩‍💻🥵 My first cookbook is almost finished, and it feels like I've ran a marathon!

I've worked on the book almost all of my free time since last September. I can't wait to be finished and have a proper holiday - but it's also so hard to let go of this passion project. I'm sure many of you can relate 😅

Anyway. Here was my dinner from the other night: anneletti pasta with wild asparagus, agretti, yellow zucchini, leeks and garlic. A little pecorino romano & lemon zest too, why not!

#whatiate #luomistavaillevalmis #stillswithstories #cookbookwriting #creativesofinstagram
Follow on Instagram

Facebook

Facebook

Avainsanat

/uusto 1 2 3 liemi 24h 2016 2017 2019 aamiainen aamiaisravintola absintti acmella oleracea agavesiirappi aguafaba ahven Ahvenanmaa ahvenanmaan pannukakku aito cheddar ajo blanco Albertin Pöllö Alex Nieminen alkuviini

Languages

  • suomeksi
  • in English

Copyright © 2026 · Divine theme by Restored 316

Copyright © 2026 · Divine Theme on Genesis Framework · WordPress · Kirjaudu sisään