• in English

Vaimomatskuu ruokablogi

Ruokahullun päiväkirja

  • Etusivu
  • INFO
    • Vaimomatskuu
    • Evästelauseke
    • Tietosuojaseloste
  • Reseptit
    • Kaikki reseptit
    • Kasvisruuat
      • Vegaaniset reseptit
    • Merenelävät
    • Villiruoka
    • Liharuuat
    • Herkut
    • Leipomukset
    • Juomat
      • Drinkit
      • Mehut
      • Oluet
      • Smoothiet
      • Viinit
    • Makumuistot
    • Edulliset ruuat
    • Nopeat reseptit
  • Ravintolat ja baarit
  • suomeksi
  • in English

7.5.2016

Löytö: Sushibar+Winen Parsa ja Rieslingviikot

Riesling ja parsa. Yksi lempiyhdistelmiäni ♥ mutta miltäs kuullostais riesling, parsa ja sushi? Kombinaatiota testanneena voin kertoa, että yhdistelmä on todellinen napakymppi. Sushibar+Wine -ravintoloissa vietetään Parsa ja Riesling-viikkoja toukokuussa; valikoimassa on liuta ihania rieslingejä jotka sopivat upeasti sekä sushibarin vakiolistan annoksiin, että viikkojen erikoisuuksiin, parsasusheihin.

Viikot alkavat 9.5. mutta parsasushit tulevat ravintoloihin jo tänään. Parsasushia on tarjolla sekä vege- että kalaversiota, joista oma suosikkini oli lohi-parsa (jonka kaverina toimi mielestäni muuten erinomaisesti sitruksisen yrttinen C.A.I. Riesling 2014) – jollen juuri nyt viettäisi viikonloppua mehupaaston merkeissä, olisinkin taatusti jo sushilla ja viinillä!!!

Sekä lohi-parsarullassa että avocado-parsarullassa myös tuorejuustoa ja ruohosipulia, nammmmm!

Rieslinginystäviä hemmotellaan – vain Kalkglimmer ja X-Berg ovat Sushibarien vakiovalikoimaa.

Pääsimme muutaman onnekkaan blogaajan voimin testaamaan etukäteen Parsa ja Rieslingviikkojen tarjontaa viime keskiviikkona. Minullahan on tapana hemmotella itseäni perjantaisin sushilounaalla työpaikkani viereisessä sushibarissa, joten kun näin pöytään kannettavien sushien määrän, meinasin onnessani tipahtaa tuolilta! Pöytä suorastaan notkui kaikkia lemppareitani sekä muutamia uusia tuttavuuksiakin (viitaten sekä susheihin että blogaajakollegoihin 😉 ).

Viinejä meille oli maistattamassa Viinitien Antti Paasonen, jolla oli mukava tyyli kertoa rennosti anekdootteja eri viineistä sortumatta sen kummempiin monologeihin.

Oma suosikkini sushibarin vakiovalikoimasta on Grilled hotate nigiri (kevyesti grillattua kampasimpukkaa, ruohosipulia, valkosipulimajoneesia sekä yakitori-kastiketta) – ja kävi varsin pian ilmi etten ollut ainoa! Kampasimpukan kaveriksi toimi hienosti hieman makeampi riesling, Riesling Kabinett 2013 ja jopa vielä makeampi Feinherb Riesling 2014, joka oli omaan makuuni yksinään jopa hieman liian makea. (Eriävän mielipiteen kyseisestä viinistä löydät todennäköisesti jossain vaiheessa juuri Asennemedian poppooseen liittyneen Natan WTD-blogista 😀 )

Kaikki herkut samalla lautasella: stravacado, parsarulla, grilled hotate nigiri, deluxemaki sekä shake pocket ♥

Kabinett maistui muuten mahtavasti myös grillatun lohinigirin kanssa, sekä uuden tuttavuuden, shake pocketin kanssa (riisipaperitasku, joka on täytetty kevyesti grillatulla lohella, avokadolla, kurkulla, kevätsipulilla, chili-seesaminsiemenillä sekä ponzu-soijalla).

Viinejä ja susheja maistellessa vierähti tovi, ja vaikka olin vannonut maistelevani kumpiakin maltillisesti (koska suunnitelmissani oli aloittaa seuraavana päivänä mehupaasto, hehe), taisin loppujen lopuksi kuitenkin vetää sushiöverit. Sushi on niin suurta herkkua minulle, että vaikea sitä olisi moisessa tilaisuudessa välttää! Viinien kanssa itsekuri onneksi sentään piti, joten seuraavan aamun vihermehukuuri lähti käyntiin lopulta ihan kevyesti – mutta siitä lisää myöhemmin 🙂

Iltapäivän päätti Elisabeth Ehrnroothin yllätysesiintyminen, joka taisi vetää koko porukan poikkeuksellisen hiljaiseksi, sekä ihana lasillinen upeaa jääviiniä matchajäätelön kera. Miksei mun elämä vois olla tällaista joka päivä?

Parsa ja Riesling-viikot 9.-29.5. kaikissa Sushibareissa

Aiheeseen liittyy

Kategoriassa: Löydöt, Ravintolat ja baarit, Viini Avainsanoilla: parsa, parsa ja rieslingviikot, riesling, sushi, sushibar+wine, viinitie

Uusimmat

  • Luomista vaille valmis – keittokirja täynnä reseptejä kasvisten ystäville
  • Löytö: vihanneskrysanteemi eli Kruunusuvikakkara + mitä siitä kokkasin
  • Shiso: resepti- ja säilöntävinkkejä feat. Suolaan säilötty shiso
  • Kongguksu eli korealaiset kylmät nuudelit soijapapuliemessä (huh hellettä)
  • Naattimunakas (syökää naatteja osa 2)

Luetuimmat

  • Kotitekoiset udon nuudelit
    Kotitekoiset udon nuudelit
  • Juhannusruoka x 10 + muutama juoma
    Juhannusruoka x 10 + muutama juoma
  • Syreenisokeri & syreenilikööri
    Syreenisokeri & syreenilikööri
  • Voimajuomaa vuorenkilvistä: Siperian tee
    Voimajuomaa vuorenkilvistä: Siperian tee
Edellinen artikkeli: « Hyvän yön resepti: kurkumalatte, melatoniini ja magnesium
Seuraava artikkeli: Mehupaaston helmi: kardemummainen punajuuri-vesimelonimehu »

Lukijan vuorovaikutus

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Recipe Rating




This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ensisijainen sivupalkki

Jotta sivuston käyttö olisi sinulle sujuvaa, käytämme kumppaniemme kanssa sivustolla evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt evästeet. Jos et hyväksy evästeitä, muuta selaimesi asetuksia. Lisätietoja evästekäytännöistä.

Hei! Olen Jella, helsinkiläinen ruokahullu. Tervetuloa blogini pariin. Löydät täältä kasvispainotteista reseptiikkaa laidasta laitaan!

Viimeisimmät artikkelit

  • Luomista vaille valmis – keittokirja täynnä reseptejä kasvisten ystäville
  • Löytö: vihanneskrysanteemi eli Kruunusuvikakkara + mitä siitä kokkasin
  • Shiso: resepti- ja säilöntävinkkejä feat. Suolaan säilötty shiso
  • Kongguksu eli korealaiset kylmät nuudelit soijapapuliemessä (huh hellettä)
  • Naattimunakas (syökää naatteja osa 2)
  • Sesonkiherkku: seesamimarinoidut valkosipulin kukkavarret

Luetuimmat

  • Kotitekoiset udon nuudelit
    Kotitekoiset udon nuudelit
  • Juhannusruoka x 10 + muutama juoma
    Juhannusruoka x 10 + muutama juoma
  • Syreenisokeri & syreenilikööri
    Syreenisokeri & syreenilikööri
  • Voimajuomaa vuorenkilvistä: Siperian tee
    Voimajuomaa vuorenkilvistä: Siperian tee
  • Šaltibarščiai - kylmä borssikeitto liettualaisittain
    Šaltibarščiai - kylmä borssikeitto liettualaisittain

Kategoriat

  • Löydöt
    • Makumatkat
    • Ravintolat ja baarit
  • Reseptit
    • Edulliset
    • Eväslaatikko
    • Herkut
    • Juomat
      • Drinkit
      • Mehut
      • Olut
      • Smoothiet
      • Viini
    • Kasvisruoka
      • Vegaaniset
    • Leipomukset
    • Liha
    • Makumuistot
    • Mausteet ja säilöntä
    • Merenelävät
    • Nopeat
    • Villiruoka
  • ruokakuvaus
  • Sekalaiset jutut
  • Yhteistyöt

Arkisto

Instagram

Traditional holiday start: oysters & dirty martini Traditional holiday start: oysters & dirty martini ❤️

Last picture: a hand carved butter knife from a student 😭

#moreoystercult #oystersandmartinis #friesbeforeguys #dirtymartini #lompsis
Recent (tr)eats 🍕 Somehow made it to June without Recent (tr)eats 🍕

Somehow made it to June without much treats but there's always something (this is my life after all):

🍕 @thirdplace.hki mini festival with @sakebar_helsinki pizzakaya and beer cocktails 🫶 absolutely loved this lemon kosho truffle pizza and  the Lagerita!
🍕 Sillilaatikkoa & hernaria chez @gastrocafekallio 
🍕 Kävin PR tilaisuudessa kuuntelemassa millainen on kaikenlaista tyttöyttä 17.7. @coolheadtaproom juhlistava @heygirlfestival ! Järjestäjät ovat itse mitä mahtavin tiimi tyttöjä: @djaymbaby @tatskatytot ja @cookykidx @coolheadbrew ltä 💓 pr / mainos
🍕 Kaksi tyttöä juhlimassa tyttöä ❤️
🍕 Otti ohrapiirakka @konditoriahopia 🤤
🍕 Vein oppilaat Kiasmaan ja oltiin yhdessä sitä mieltä et 5. kerroksen @edith_karlson näyttely on vaikuttava!
🍕 Kesähesa 💓
🍕 Rinse & repeat

#myhelsinki #recenttreats #ofsimplethings #visithelsinki #heleats
It is the season 💜💆‍♀️ #lilacseason #botanicalpic It is the season 💜💆‍♀️

#lilacseason #botanicalpickmeup #blooooms #floralfix #ofsimplethings
I've been revisiting my old hard drives in search I've been revisiting my old hard drives in search of pictures for my cookbook. Found this one (homemade "umeshu" from a few years ago) and it just fits today's mood too well to not share it!

× didn't sleep too well
× discovered mistakes in yesterday's work
× re-shot a recipe because I've somehow lost the raw files from the first shoot
× memory card decided to stop working 
× memory card started working after a long desperate moment
× new pictures are so much better than the first ones
× all pictures for the book are now taken! (Maybe? 🤜🪵 Who knows what I'll realize tomorrow! 🫠)

#drinkphotography #moodsinframe #luomistavaillevalmis
Follow on Instagram

Facebook

Facebook

Avainsanat

/uusto 1 2 3 liemi 24h 2016 2017 2019 aamiainen aamiaisravintola absintti acmella oleracea agavesiirappi aguafaba ahven Ahvenanmaa ahvenanmaan pannukakku aito cheddar ajo blanco Albertin Pöllö Alex Nieminen alkuviini

Languages

  • suomeksi
  • in English

Copyright © 2026 · Divine theme by Restored 316

Copyright © 2026 · Divine Theme on Genesis Framework · WordPress · Kirjaudu sisään